Posted in Nezařazené

Značka luxusního nábytku Gallotti&Radice přichází do Prahy

Značka luxusního nábytku Gallotti&Radice přichází do Prahy Zveřejněno 29. 4. 2019

Studio Nika v pražském Karlíně otevřelo butik italské designové značky Gallotti&Radice. Zákazníky láká na takzvaný Design Living Concept, který nabízí kompletní řešení interiérů. Tomu napomáhá i nejnovější kolekce značky, která elegantně propojuje různé povrchy, struktury a materiály. Nejen o ní jsme hovořili s marketingovou ředitelkou značkou Pamelou Oliva.

Značka Gallotti&Radice byla založena už v padesátých letech. Na jakých principech?

Směřování podniku má na starosti už druhá generace Gallottových a Radicových a jejich záměrem je pokračovat v tradici ruční výroby, která je pro Gallotti&Radice typická. Řemeslo je důležitá součást nejen naší, ale také italské historie. Pořád ještě používáme víc ruce než stroje – raději totiž budeme niche brandem než továrnou s masovou produkcí. Na druhou stranu experimentujeme s novými druhy povrchů a spolupracujeme s důležitými designéry z celého světa. Díky tomu je každá řada nábytku spíše kompletem pro jednotlivé způsoby života. Tento přístup vychází z vášně pro design, která stála u samotného zrodu naší firmy.

Jak byste popsala styl vašich kolekcí?

Jsou nadčasové, netendenční a s přidanou hodnotou ruční práce. Většinu tvorby u nás mají na starosti řemeslníci, kteří do každého kousku vkládají energii a péči. Ovšem hrajeme si také s kontrasty, ať už barevnými, světelnými nebo materiálovými. Naše oblíbená kombinace, která se promítá do mnoha našich produktů, je sklo s dřevem.

Od pohledu je zřejmé, že portfolio Gallotti&Radice je založeno na prvcích z dějin italského designu. Jak se vypořádáváte se současnými trendy, například se smart technologiemi?

Naši klienti tyto výdobytky stále více poptávají, takže je samozřejmě implementujeme do našich produktů. Například designéři Carlo Colombo nebo Oscar Gabriele Buratti často spolupracují s hi-tech firmami, a tak i pro nás navrhli postel s USB konektory nebo svítidla, která se dají ovládat přes standardní domácí aplikace. Snažíme se historii protnout s moderním přístupem.

Kdo jsou vaši zákazníci?

Čím dál více k nám přichází nová generace zákazníků, tedy lidé mezi dvaceti až pětatřiceti lety. Ti mají velmi blízký vztah k designu a rádi za něj utrácejí. Samozřejmě ale mají v porovnání s jinými věkovými kategoriemi zcela jiné potřeby – kromě technologií teď hodně pracujeme s proporcemi a tvary, protože se náš nábytek musí vejít do čím dál menších místností.

Jaký nejmenší byt umíte zařídit?

Soustředíme se na obývací pokoje, jídelny, ložnice a kanceláře a každou z těchto místností umíme vybavit, pokud máme k dispozici alespoň šest metrů čtverečních. Nábytek totiž koncipujeme tak, že je možné upravit rozměry jednotlivých kusů. Pak se do takové miniložnice vejde postel pro dva i šatník.

Vybírají si od vás zákazníci produkty online, nebo stále chodí do kamenných obchodů?

Fyzické obchody jsou pro nás klíčové. Lidé dnes vybírají na internetu, ale chtějí si věci osahat a vidět je živě. Ani ten nejlepší fotograf nedokáže zachytit řemeslo a krásu vloženou do každého produktu. I proto jsme ve spolupráci se Studiem Nika otevřeli tento pražský obchod. Letos jsme otevřeli dohromady osm monobrandových obchodů a máme po celém světě více než sto poboček. Jsme pyšní také na náš prostor na milánské třídě Via Durini, který jsme otevřeli minulý rok.