Posted in Auta Móda

LC 500 Convertible: Zkrocení japonské šelmy

LC 500 Convertible: Zkrocení japonské šelmy Zveřejněno 6. 7. 2021

Japonský Lexus se stále důrazněji hlásí o slovo v segmentu nejprémiovějších vozů současnosti. Jeho argumenty pro zabrání této pozice mezi tradičními německými hráči jsou víc než pádné. Jeden z nejpřesvědčivějších se zhmotnil do loni uvedeného cabria LC 500 Convertible, které bude ve své kategorii jen těžko hledat konkurenci.

Sofistikovaný městský vůz, který vás hladce a tiše proveze metropolitní špičkou, zkultivované Gran Turismo a zároveň adrenalinová bestie se schopností dostat z každé zatáčky na divokých okresních silnicích nečekanou intenzitu řidičských emocí – tak by se dal pospat LC 500 Convertible v kostce. Nová pýcha stáje Lexus dokáže být komfortní jako sedan v nejvyšší třídě, ale když mu zadáte pokyn pro přechod do režimů Sport nebo Sport+ (v němž se vůz citelně zpevní), stane se z něj dravá šelma s nezkrotnými ambicemi předvést posádce svou brutální sílu a futuristickou vyspělost jízdních vlastností. Své kvality LC 500 Convertible prezentuje tak rafinovaně, že vám po prvním svezení navždy přiroste k srdci.

Nekonečné spektrum emocí

Při popisu mnoha silných a rychlých aut současnosti by se dalo uplatnit shovívavé rčení, že pravá krása se skrývá uvnitř – tedy v kvalitách motoru – a na tom ostatním tolik nezáleží. Lexus LC 500 Convertible ovšem zaujme už na první pohled maskulinními liniemi, jejichž dramatická energie se následně přetaví ve skutečný zážitek krátce po stisknutí tlačítka Start. První dojem je klíčový a inženýři Lexusu jej nepodcenili. Ohromující a elektronicky neupravený zvuk atraktivního cabria je předzvěstí jeho výkonu. Atmosférický motor V8 o objemu 5,0 l s mimořádně precizně naladěnou desetistupňovou automatickou převodovkou Direct Shift nabízí výkon 464 koňských sil. I ve vysokých otáčkách výkon stále citelně roste a v přímé úměře jej až na hranici extáze následuje i tepová frekvence řidiče. Stabilita vozu přitom díky propracovanému podvozku zůstává neochvějně zaručená i v náročných zatáčkách a na nerovných površích. Jamile se ručka otáčkoměru dostane za polovinu spektra, výrazně se mění i zvukový projev vozu. Ten se dostává od hlubokého temného dunění přes zuřivé prskání a vrčení až do sfér divokého jekotu, a to vše bez zbytečně laciného patosu. Respekt pocítí i velmi zkušení řidiči. Z 0 na 100 km/h se toto návykové cabrio dostane během pěti sekund a jakýmkoliv nepříjemným nárazům větru generovaným vysokou rychlostí zamezuje precizní řešení aerodynamiky.

Transformer

Zvláštní důraz konstruktéři kladli na koncept střechy, kterou tvoří několik vrstev speciální látky zvolené tak, aby za žádných okolností nepůsobila pomačkaně a neupraveně. Střecha se při stažení skládá do samostatného úložného prostoru, takže neubírá ve voze kapacitu již tak skromnému zavazadlovému prostoru. Kompletní transformace z uzavřené kabiny na cabrio zabere od aktivace procesu systémem decentně skrytým v loketní opěrce pouhých 15 sekund a lze jej provést v rychlosti až do 50 km/h. Na rozdíl od spousty atraktivních kabrioletů neztrácí LC 500 Convertible na své estetice ani se zataženou střechou, faktem ovšem je (jakkoliv subjektivním), že ‚topless‘ je prostě zábavnější. Deflektor v zadní části kabiny navíc zajišťuje komfort jízdy i v rychlostech, které patří výhradně na německé dálnice.

Exkluzivní zázemí

Interiér LC 500 Convertible představuje kapitolu samu pro sebe. Velkoryse vybavený kokpit je v podstatě kompletně čalouněn mimořádně kvalitně zpracovanou kůží a veškeré detaily jsou technicky i řemeslně dotaženy k dokonalosti. Z pozice řidiče i spolujezdce tak prestižní japonské cabrio nabízí zázemí, které překoná interiérové koncepty řady supersportů z vyšších kategorií. Monitor a intuitivní ovládací prvky jsou citlivě integrovány do monolitu kabiny, sedadla jsou nastavitelná ve všech představitelných směrech a jejich vyhřívání zabezpečuje maximální komfort i při dlouhých pozdně podzimních jízdách se staženou střechou. Třešničkou na dortu je u spolujezdce umístěné – samozřejmě kůží čalouněné – madlo na úrovni kolene pro stabilizaci při ostřejší jizdě. Tento detail napoví o charakteru LC 500 Convertible víc než tisíc slov.