Posted in LBM

LBM přiveze do Pařížské ulice nové luxusní značky a dá větší prostor mužům

LBM přiveze do Pařížské ulice nové luxusní značky a dá větší prostor mužům Zveřejněno 26. 9. 2016

Jak vnímá LBM stoupající zájem o českého klienta v segmentu luxusní módy? Daří se vám přitáhnout nové lokální zákazníky?

Naše lokální klientela se jak v oblasti módy, tak hodinek, rozrůstá. Je pro nás primární a vyžaduje specifickou péči i servis. Orientace na místní zákazníky se ukázala jako klíčový krok především během posledního roku a půl, kdy se většina luxusních značek v Pařížské ulici začala potýkat s důsledky odlivu movité ruské klientely. Podíl tuzemských zákazníků LBM během posledních let výrazně vzrostl a tento trend se nám daří držet i nadále. Systematické zaměření na lokální klientelu nám dává šanci reagovat přímo na poptávku a požadavky a tato zpětná vazba je k nezaplacení. Zároveň je to pro nás velká výzva, neboť turista nakoupí a odjede, zatímco lokální klientela zůstává a je potřeba se jí věnovat kontinuálně.

Současně většina zákazníků považuje nákup luxusního zboží za svůj osobní rituál, který má jasně daná pravidla od příchodu do butiku, přes následnou péči při výběru až po finální nákup. Neméně důležitý je následný servis a služby. Tento rituál velmi rádi zákazníkům dopřejeme. Stálým a VIP zákazníkům nabízíme řadu exkluzivních služeb a výhod, které tento nákupní zážitek pozvedají na vyšší úroveň. Přestože máme v Česku největší podíl trhu s luxusním zbožím, je důležité umět si své klienty udržet.

Nabízíme služby jako například private shopping, tedy nakupování s osobním asistentem nebo uzavření butiku pro úplný private shopping, či možnost předvýběru zboží v showroomech jednotlivých značek až o sezónu předem. Vybrané zboží můžeme také dopravit odborným personálem přímo do kanceláře či ke stolu v restauraci. Oblíbené jsou pozvánky na prestižní společenské akce v rámci programu LBM Social & Culture Life. Vybrané klienty rovněž zveme na módní přehlídky do Milána nebo Paříže. Neustále posouváme úroveň péče o klienty na vyšší úroveň.

Zásadní je zmínit, že tyto výhody lze čerpat v rámci celého portfolia, a že se jedná o velmi unikátní nabídku minimálně ve střední Evropě, neboť žádná jiná skupina nemá tak velký podíl na trhu s luxusním zbožím na nejlukrativnějším nákupním bulváru. Díky této péči a následnému postprodejnímu servisu tak již mnoho lokálních klientů není nucených cestovat za luxusními kousky do zahraničí.

zuzana-reznickova-ceo-lbm

Foto: Zuzana Řezníčková, CEO LBM

Vnímáte posun v nárocích a očekáváních lokální klientely?

Lokální česká klientela se ve svých nárocích již vůbec neliší od klientely zahraniční. Správně kladou a vnímají důraz na vysoký servis, kvalitu obsluhy, nabídku kolekce ve správný čas, a srovnatelně nastavené ceny. Klienti nechtějí vnímat žádný rozdíl mezi Prahou, Milánem nebo Paříži. Proto je naší prioritou poskytovat prvotřídní servis minimálně stejné kvality, na jakou jsou zákazníci zvyklí ze zahraničí. Nese to s sebou samozřejmě nové vzorce chování a nutnost přizpůsobit se aktuální situaci, včetně neustálé edukace personálu, kterému věnujeme maximální úsilí.

Systematické zaměření na lokální klientelu nám dává šanci být s místními zákazníky v blízkém kontaktu a reagovat přesně na jejich poptávku a požadavky. A tato zpětná vazba je k nezaplacení. Jsme si vědomi toho, že lokální klientela chyby neodpouští, a tak naše péče o ně je maximální.

Jak to vypadá s rozšířením vašeho portfolia o další značky? Kromě již dříve deklarovaných v úvodu, o jaké další by mělo jít? Primárně nás zajímá segment pánské módy?

V současné době lze potvrdit ty značky, které byly již odkomunikovány. V rámci své strategie se LBM hodlá více zaměřit na oblast pánské módy, kdy v globálním měřítku je pánská luxusní móda aktuálně nejrychleji rostoucím segmentem. Do Prahy přineseme velké množství pánských značek a hodláme rozvíjet trh, který dosud zůstával mimo hlavní pozornost. Své zastoupení na poli pánské módy tak u nás získají značky jako Givenchy, Balenciaga, Valentino, Vivienne Westwwod, Emporio Armani. Jsme přesvědčeni, že Praha si svůj pánský koncept store se světovými značkami zaslouží.

Z tohoto důvodu tak během podzimu představíme nový koncept butiku The Brands, jehož větší část bude zaměřena právě na tyto top pánské značky.

Co LBM a další expanze do oblasti dostupného luxury segmentu?

V rámci své strategie se soustředíme pouze na segmenty luxusní módy a hodinek, tzv. top luxury brandy a top lokace, což je v případě Prahy pro LBM pouze Pařížská ulice. Portfolio LBM se bude i nadále rozrůstat o značky, které s ohledem na naše dlouhodobé strategické cíle dávají smysl, tedy ty nejluxusnější, které právem patří na nejluxusnější třídu v Praze.

Jak se osvědčila LBM laboratoř, multibrandový butik THE BRANDS?

S oběma multibrandovými butiky jsme velmi spokojeni. Flexibilita, kterou nám umožňují, je přesně to, co chceme nabídnout našim zákazníkům. Dávají nám možnost sledovat, jak klienti reagují na trendy, nové značky a nové koncepty. Minulý týden se nám například podařilo úspěšně představit nejnovější runway kolekci značky Tom Ford pro podzim a zimu 2016, kterou on sám odprezentoval noc předtím během týdne módy v New Yorku. Byla to opravdu mimořádně rychlá reakce a klienty velmi oceněna. Navíc od letošního podzimu přidáváme do portfolia The Brands mnoho pánských značek (Balenciaga, Givenchy, Vivien Westwood, Valentino a Emporio Armani). Naopak dámy zde mohou naleznout originalitu a kreativitu prostřednictvím obuvi anglické návrhářky Charlotte Olympia.

Současně projde rozsáhlým re-designem butik Pařížská 17, jenž bude přebudován na exkluzivní koncept store se zaměřením na luxusní dámskou módu, kde v rámci změny portfolia klientky naleznou značky předních módních domů Saint Laurent, Givenchy či Balenciaga, které doplní aktuální nabídku značek Valentino, Ralph Lauren, Blumarine a Ermanno Scervino.

brands-51-edit-2

Foto: Multibrand  butik THE BRANDS

LBM vs ecommerce. U většiny ze zastupovaných značek je to asi stále problém, nicméně, doba se mění. Jak se k tomu stavíte?

Přestože si dnešní doba žádá neustálou invenci a pružnost v reakci na chování zákazníka, který je čím dál více online, trh s luxusem má svá klasická specifika. Na jednu stranu fungují úspěšné globální multibrandové online obchody, které vytvářejí obrat na tzv. „affordable brands“ a svou image na top luxury značkách tak, aby byl na jednom místě odprezentován mix trendů. Jde spíše tedy o okamžitou dostupnost nejnovějších trendů, v některém případě i o konkurenci cenou. Top top luxury značky v tomto prostředí však dle informací od našich přímých partnerů rostoucí byznys nevytvářejí a online není jejich primární strategií.

Naše zaměření tak zůstává na kamenné butiky na nejprestižnější nákupní třídě v Praze, tedy v Pařížské, s fokusem na top luxury, která do online kanálů nepatří. Proto tedy náš opakovaný důraz na vysokou úroveň servisu, kvalitu zboží a následnou péči, kterou zákazníci oprávněně u luxusního zboží vyžadují v kombinaci s dokonalým vztahem k zákazníkovi a jeho znalost.

Z pozice online média nás zajímá i postoj LBM ke stále důležitějším digitálním kanálům. Jak jsou tyto komunikační linky se zákazníky (nebo komunitou jako takovou) důležité pro LBM?

Jsme si vědomi faktu, že mladá generace tráví spoustu času „na síti“ a většina značek je rekrutuje specifickou kategorii produktu, jako jsou například parfémy nebo doplňky, které vytváří prvotní dotek se značkou.

Naši společnost mohou vidět například na facebooku nebo na instagramu, kde jsem poměrně aktivní. Díky velikosti naší skupiny ji dáváme šanci nahlédnout pod pokličku nejrůznější značek, eventů či jiných exkluzivních materiálů. Představujeme zde novinky z butiků nebo to, co je nového u značek, které máme v portfoliu. Současně s námi mohou nahlédnout například do zákulisí světa módy, ať už formou akcí, které připravujeme lokálně, nebo skrze aktivity připravované vybranou značkou – příprava módních přehlídek nebo reklamních kampaní a mnoho dalšího.

V souvislosti s aktuálním děním okolo aktivit Zdeňka Bakaly se objevují informace, podle nichž se aktivně jedná o prodeji společnosti LBM. Můžete tyto spekulace potvrdit nebo vyvrátit?

Pokud takové informace máte, tak víte víc než my. Aktivně se o prodeji určitě nejedná.

LBM v tuto chvíli disponuje neobsazenými prostory (VERTU obchod a BELL/ROSS na Staroměstském náměstí). Jaké s nimi máte plány?

Jak jsem se již zmínila, naší strategií jsou top značky, ruku v ruce s top lokací, Pařížskou ulicí. Do této koncepce nezapadal butik Vertu, ale prostor na Pařížské ulici máme nadále pronajatý a využijeme ho pro nové projekty. Jak je známo, čekací list do Pařížské ulice je dlouhý, a my pro každou lokalitu máme několik scénářů. Až budou aktuální, budeme vás i zákazníky včas informovat.
Foto: LBM