Posted in Nezařazené

Květinový butik Florist Prague: Místo, kde květiny dostávají nový rozměr

Květinový butik Florist Prague: Místo, kde květiny dostávají nový rozměr Zveřejněno 7. 12. 2015

Říká o sobě, že je od přírody perfekcionalistka, do všeho jde naplno a hlavně srdcem. Martina Šustová, majitelka květinového butiku Florist Prague se už patnáct let zabývá organizováním velkých eventů a zdálo by se, že jí na nic jiného nezbývá čas. Jenže ona si letos v magické datum 11.11. splnila sen a otevřela v centru Prahy okouzlující voňavý prostor, kde se nejen tvoří nádherná květinová aranžmá, ale také zde koupíte kávu nebo perlivé prosecco. Tady tráví Martina svůj čas, je nadšenou manažerkou, ženou za pultem i floristkou začátečnicí a své nadšení pro krásné věci přenáší dál.

Není to ani měsíc, co jste otevřela první květinový butik v Praze. Jak vás napadlo podnikat právě v květinách?
Víte, můj partner mi vždycky nosil květiny a i já sama si je ráda kupuji, jen tak pro radost. Jenže asi před dvěma lety jsme zjistili, že obchody v našem okolí už nesplňují naše představy. Květiny byly často spíše o té přidané zeleni a ozdobách, než o samotných květech a to jsem já chtěla změnit. Když se mi pak letos v říjnu naskytla příležitost pronajmout si prostor ve Vězeňské ulici, neváhala jsem ani minutu a věděla jsem, že tam chci květiny.

Kde jste se inspirovala?
Koncept je můj, ale ve chvíli, kdy jsem se rozhodla, že jej budu dělat, jsem během svých cest do zahraničí navštěvovala různá květinářství. A věřte, že ve světě je ten květinový byznys běžně o level výš, neprodávají se tam čokolády a plastové dekorace, tak jako je to běžné tady.

Nebála jste se vstoupit do celkem neznámých vod?
Víte, já mám pocit, že musím v životě sem tam dělat něco nového, že jsem po patnácti letech v jedné branži tak nějak vyhořela. Pro mě je květinový butik spojením mého dosavadního podnikání s něčím novým, do čeho chci vložit svou energii. Samotná květina je symbolem radosti, dárkem milované osobě a jejich tvorba je pro mě uklidňující obřad.

Odkud pocházejí vaše květiny?
Květiny nakupujeme na holandské burze. Dekorace jsou pak z Francie, Rakouska nebo Itálie. Spolupracujeme také s českou firmou Bohemia Jihlava, která vyrábí křišťálové vázy a dekorace a exkluzivně máme také interiérové vůně Teatro. A jako novinku teď mícháme naši vlastní vůni květinového butiku. Měla by být pro nás typická, každý balíček pak navoníme, aby na klienta i doma dýchla atmosféra našeho butiku.

Dbáte na vysokou kvalitu vašich květin, jakou kytku byste nikdy neprodala?
Když jsem dělala našim floristům pracovní manuál, jasně jsem vytyčila, jaké květiny nikdy nesmějí dát zákazníkovi. Je pro nás důležité mít kvalitní zboží, když si za ně zákazník zaplatí, nemohou mu za tři dny zvadnout. Čerstvé květiny nám chodí každý den a je pravdou, že díky pravidlům máme hodně odpadu. Kytky, které už neprodáváme, ale jsou ještě hezké, rozdáváme na ulici jako pozornost. Ty ostatní sušíme a používáme do dekorací.

Čím je váš butik výjimečný a odlišný od běžných květinářství?
Určitě přístupem ke klientům. U nás lidé nešlapou po okvětních lístcích a nebrodí se mezi květináči. Naopak, máme naklizeno, můžete se posadit na pohovku, dát si kávu nebo prosecco. Chceme, aby se u nás lidé cítili komfortně jako v obýváku a měli pocit luxusu. Nechci říkat, že jsem zaměřeni na bohatou klientelu, uvážeme květinu za tři stovky, ale máme také zakázky na adventní věnce s křišťály Swarovski v ceně devíti tisíc korun. Nejsme ale klasické květinářství, kam si zaběhnete pro jednu kytku v papíru, máme zkrátka jiný přístup. Klientům a všem zakázkám, které děláme, se věnujeme srdcem. Já jsem si tak ostatně vybírala i své floristy, aby to byli srdcaři. Třeba bez dlouholetých zkušeností, ale aby měli zaujetí pro práci a uměli se vcítit do zákazníka. To je myslím ten hlavní rozdíl, který je mezi námi a konkurencí.

Jak velký tým Florist čítá?
Máme čtyři floristy, říkám o nich, že jsou umělci. Jedna slečna dokonce vystudovala projektování zahrad a právě o tuhle službu bych chtěla od ledna 2016 rozšířit naše portfolio. Už máme i ateliér, kde zakázky budou probíhat. Mým snem je povznést se na jinou úroveň, pečovat o naše zákazníky se vším všudy, od květin, přes dekorace interiéru až po projekty teras a zahrad.

Karta květinového butiku Florist Prague je ZDE.

Foto: Archiv firem