Posted in Nezařazené

Jaký byl 14. ročník Fashion Stars Night?

Jaký byl 14. ročník Fashion Stars Night? Zveřejněno 12. 3. 2019

V pátek 83. 2019 se konal již 14. ročník módního večera Fashion Stars Night. Projekt, který se začínajícím módním návrhářům věnuje již od roku 2003, představil za dobu své existence více než 54 kolekcí. Za konceptem akce jakož i za jeho produkční realizací stojí po celou dobu autorka projektu Janina Šlemínová, CEO eventové agentury STARS EVENTS 

Úvod večera patřil autorce projektu Janině Šlemínové, CEO eventové agentury STARS EVENTS. FASHION STARS NIGHT bezpochyby patří mezi její srdcové záležitosti, o čemž svědčí navázání na původní projekt Shooting Fashion Stars. Smyslem projektu je kontinuální podpora začínajících módních designérů a možnost představit jejich kolekce veřejnosti. Často se jedná o první příležitost k profesionální prezentaci vlastní tvorby. A jak sama říká: „Již 14 let umožňujeme prostřednictvím tohoto projektu profesionální prezentaci talentům, kterých je tady stále dost. Avšak jen málo z nich má reálnou šanci dostat se ke skutečnému zákazníkovi. I to důvodem, proč mi stále dává smysl objevovat a podporovat lokální tvorbu, ukázat její jedinečnost lidem, kteří se k ní běžně nedostanou a možná jí ani nevnímají jako rovnocennou. Navíc jsou to často lidé disponující značnou kupní silou.“

Návrat do Pražské křižovatky

Pfunkcionalistických prostorách Galerie Mánes, Centra současného moderního umění DOX, klasicistního Masarykova nádraží či Vinohradského pavilonu, se FASHION STARS NIGHT již potřetí vrátila do ikonické Pražské křižovatky. Svou tvorbu zde měla tentokrát možnost představit čtveřice módních návrhářů: Lenka Štěpánková se značkou JSEM, Richard Rozbora tvořící pod svou značkou ROZBORA COUTURE, Katarína Filan Hálásová se značkou MUSA a MI FASHION LABEL, za kterou stojí návrhářka Lenka Mulabegovič.   

Femininní JSEM 

Jako první se přítomným hostům představila návrhářka Lenka Štěpánková se svou značkou JSEM, jejíž tvorba je zosobněním ženskosti, originality a elegance. Lenka pracuje zejména s hedvábím, kůží a bavlnou a zakládá si na jejich dokonalém zpracování. Jejím poznávacím znamením jsou stylová čistota a sofistikované detaily. Snaží se vyzdvihnout ženskou podstatu, respektuje ji, ale nemění. Lenka má za sebou mimo jiné spolupráci s oděvní značkou Pietro Filipi, spolupodílela se při tvorbě kostýmů pro divadlo Cirk La Putyka nebo pro Hudební divadlo Karlín.

Couture Richarda Rozbory

Richard Rozbora je úspěšným a mezinárodně uznávaným módním profesionálem, tvořícím pod rodinnou značkou ROZBORA COUTURE. Značka je založená na principech haute couture, kde se snoubí kvalitní materiály a špičkové řemeslné zpracování. Ve své tvorbě preferuje přirozenou krásu, kultivovanost, nenápadný luxus a komfort v jedinečném provedení. Za svou práci již obdržel několik mezinárodních ocenění, přičemž aktuální poctou je členství v britské Královské společnosti umění – RSA. Autorskou kolekci v městském stylu a filozofii Slow Fashion pro rok 2019, vytvořil Richard tak, aby si každá žena vybrala model, který ji učiní žensky přitažlivou, někdy jemně provokativní a elegantní zároveň. Richard prosazuje etiku, slušnost, férovost a respektuje ekologické principy.

Limitované kousky MUSA 

Dalším hostem večera, který se představil české veřejnosti byla slovenská návrhářka Katarína Filan Halásová, tvořící limitované kolekce pod značkou MUSA. Její kreace vynikají rafinovanými střihy, kvalitními materiály a v neposlední řadě smyslem pro detail a nadčasovost. Kolekce vznikají precizní ruční výrobou pouze v omezených sériích v bratislavském ateliéru. Na FASHION STARS NIGHT prezentovala průřez tvorbou doplněnou o novou kolekci jaro/léto 2019. Součástí kolekce MUSA byly unikátní šperky NOMIO, které nešlo přehlédnout.

Ekologický MI FASHION LABEL 

Jako poslední se čtyř návrhářů se přítomným hostům představila Lenka Mulabegovičkterá pod značkou MI FASHION LABEL tvoří 5 letPro Lenku je charakteristické malosériové zpracování kolekcí, různé prolínání prvků vysoké krejčoviny a experimentálního přístupu zpracování. Její tvorba je o neustálém hledání nových krejčovských principů a detailů, o propojování klasických a sportovních prvků. Neustálou inspirací hledá v umění, grafice, architektuře, v globálním street stylu i ve sportu. Při výrobě dbá na ekologii, etiku a recyklaci. V Pražské křižovatce předvedla novou kolekci “NEO POP”, která na travnaté ploše mola doslova zářila. 

Jarní inspirace

Společným jmenovatelem vybraných kolekcí bylo originální ztvárnění jarních inspirací nadcházející sezony. Za zmínku stojí i magičnost a velkorysost Pražské křižovatky společně s dech beroucím živým vystoupením Josephine and the Band, které jen podtrhlo jedinečnost pátečního večera. Akce se zúčastnilo víc než 450 hostů z řad módního průmyslu i prémiových značek jiných odvětví, stejně jako významných hostů z řad společenského života. K úspěšné realizaci letošního ročníku FASHION STARS NIGHT přispělo svojí podporou několik partnerů. Značky jako Aldo, Aqua AngelsBabyliss, Douglas, EhosteskaLuxury Dry CleaningVidda – Concept Store, Veuve Clicquot, Zátiší Catering a 5th Avenue Redken Hair studio se podílely na hladkém a příjemném průběhu večera společně s hlavními partnery – DeLonghi a obchodním centrem Fashion Arena Prague Outlet. Mediálním partnerem projektu se stal módní magazín Marie Claire.