Posted in Nezařazené

Gucci brání svá práva

Gucci brání svá práva Zveřejněno 10. 8. 2017

Italská značka podala žalobu na společnost Forever 21 za to, že údajně využila ochranné známky Gucci týkající se kombinace barev “modrá-červená-modrá” a “zeleno-červeno-zelená” na nápletech bund a svetrů. Podání obsahuje návrh na odvolání starší stížnosti společnosti Forever 21 proti sporu týkajícího se ochranných známek od společnosti Gucci a vlastní protinávrh na porušení ochranné známky, zředění ochranných známek a nekalou obchodní soutěž.

Soud je posledním krokem společnosti Gucci k ochraně svých ochranných známek po tom, co společnost Forever 21 již dříve zasáhla vlnou dopisů s žádostí o zastavení a ukončení prodeje těch produktů, které čerpají z ikonických atributů tradiční italské značky. Konkrétně jde o stříbrný a květinový bomber, svetr s motýlem a tygrem či choker – stuhu na krk. Zde všude Forever 21 využil na nápletech kolem zápěstí, krku a pasu pověstné “gucci pruhy.”

Řetězec se však brání tím, že Gucci nemá monopol na používání všech modro-červeno-modrých a zeleno-červeno-zelených pruhů na oděvech a doplňkových předmětech. Nejedná se přitom o první případ, kdy se konfekce touto značkou inspiruje. A není divu – esprit Gucci, která patří mezi nejvlivnější a nejúspěšnější módní brandy, je vskutku více než lákavý. Dokazuje to mimo jiné i to, že v první polovině roku 2017 tržby tohoto gigantu vzrostly o více než 40 procent.

Aby bylo možné prokázat porušení ochranné známky, musí společnost Gucci dokázat, že existuje vysoká míra pravděpodobnosti, že jsou výrobky obou značek na první pohled zaměnitelné a že se spotřebitel může v tomto směru cítit oklamán. Forever 21 se přitom v minulosti dostal do potyčky i s jinými značkami, které řetězec osočily, že kopíruje jejich design. V letošním roce se řetězec stačil znelíbit už například Pumě, která je mimochodem vlastněna firmou Kering, jež vlastní i Gucci. Předmětem podání žaloby zde tentokrát byl model tenisek Fenty Puma by Rihanna. Známé je také podání společnosti Adidas ohledně užívání ochranné známky se třemi pruhy. Tento výčet však není vůbec úplný – Forever 21 se dostala také do křížku se značkami Anthropologie, Anna Sui či Diane von Furstenberg.