Posted in Nezařazené

Emblem: Hotel, kde check-in zabere sotva pár minut 

Emblem: Hotel, kde check-in zabere sotva pár minut  Zveřejněno 19. 7. 2017

Žijeme ve světě obklopeném luxusními a designovými hotely, které kromě ubytování nabízejí i úžasné chuťové zážitky. To, co však dělá hotel hotelem, nejsou ani tak Michelinské hvězdy, či ocenění v přehlídkách architektury a současného designu. Je to jedním slovem pohostinnost. Jako hosté si mnohdy ani fungování hotelu do všech důsledků neuvědomujeme. Aby se personál mohl bez starostí věnovat hostům, musí k tomu mít vhodné podmínky. Jednou z nich je pro nás obvykle neviditelný hotelový systém, který pečuje o administrativu a další běžnou agendu.

Zajímalo nás, co stojí za úspěchem pražského hotelu Emblem. Proč například nemá recepci, jsme se zeptali Richarda Valtra, jehož rodina hotel vlastní. Přestože je Richardovo jméno s Emblemem nerozlučně spjato, nezůstal dnes u tohoto jediného hotelu a rozhodl se své bohaté zkušenosti z hotelnictví zúročit ve startupu Mews Systems, který v roce 2012 založili s nizozemským kolegou Matthijsem Wellem. Systém je zcela mobilní, funguje na cloudové platformě a k dnešnímu dni ho využívá více než 200 hotelů po celém světě.

Pařížskáulice.cz: Cloudový systém Mews vznikl původně jako platforma pro Emblem, Váš vlajkový hotel. V čem byl a je Emblem jiný než jiné hotely, že zde byla potřeba specifického systému?

Richard Valtr: Když jsme stavěli Emblem, tak jsme prostě chtěli, aby byl jiný, než normální hotely, a aby se v něm člověk necítil jako v tradičním hotelu. Proto jsme nikdy nenavrhli recepci, protože jsme chtěli, aby se host vždy cítil jako doma. A tam přece nikdo svoji vlastní recepci nemá! Chtěli jsme, aby byl přístup k hostům vždy jen vřelý a lidský. Proto jsme tomu museli nakonec přizpůsobit i systém, neboť žádný ze systémů na trhu nemyslel tímto způsobem a nevyužíval technologie, které by toto umožnily.

Pařížskáulice.cz: Heslem Mews Systems je Join the Revolution. V čem je tento systém tak revoluční?

Richard Valtr: Mews je jiný v několika směrech, ale hlavně tím, že není postaven jako klasický hotelový systém, přestože má stejnou funkcionalitu jako tradiční systémy. Tím, že umožňuje přímou komunikaci se zákazníkem a že využívá možnosti velkých dat a otevřené softwarové architektury, se přímo podílí na zpříjemnění zážitku z ubytování.  V pravém slova smyslu je opravdovou osobní péčí, tak jako kdyby host měl svého osobního concierge.

Pařížskáulice.cz: Jaké jsou současné trendy hotelnictví a kde tato oblast podle Vás bude za 10 let?

Richard Valtr: Myslím že velkým trendem posledních let jsou netradiční hotely a koncepty jako Airbnb. Nedávno jsem slyšel, jak americký hoteliér Ian Schrager říkal, že vlastně každý Airbnb je takovým malým butikovým hotelem a bez inovace v hotelovém průmyslu se může stát, že zítřejší klient bude bydlet nakonec raději v takovém hotelu, než v tom tradičním. Myslím si, že pro hotely je toto všechno velká výzva, aby diverzifikovaly svoji nabídku. Ať již třeba tím, že začnou nabízet služby, které nejsou přímo hotelové. Hotely by také mohly využít své know-how a mohly této Airbnb komunitě poskytovat  své služby – například pronajímat housekeeping, pomáhat s cenotvorbou, prodejní strategií a podobně. Obecně si ale myslím, že hotelový svět se hodně změní v následujících deseti letech, stejně jako se změní i celý svět. A jsem rád, že Mews Systems je toho součástí.