Posted in Nezařazené

Další vítězství v boji proti kopiím

Další vítězství v boji proti kopiím Zveřejněno 18. 8. 2017

Federální soudce podle agentury Reuters v pondělí 14. srpna 2017 uvedl, že společnost Tiffany & Co. může získat náhradu škody od společnosti Costco Wholesale Corp. ve výši nejméně 19,4 milionů dolarů za nepovolený prodej padělkových zásnubních prstenů, které čerpaly inspiraci z kolekcí tradiční šperkařské značky a dokonce v jejich souvislosti bylo užito označení “Tiffany”.

Americká okresní soudkyně Laura Taylor Swain podle zahraniční agentury uvedla, že Tiffany si zaslouží 11,1 milionů dolarů plus úroky, což představuje trojnásobek ztraceného zisku způsobeného porušením ochranné známky společností Costco. Dalších 8,25 milionu dolarů je poplatek za soudní výlohy. Tiffany zažaloval Costco na Valentýna v roce 2013. Manhattanská soudkyně také trvale zakázala Costco, aby prodával veškeré zboží, které nese označení Tiffany a není produktem této značky. Výrok soudu tím reaguje na obhajobu internetového prodejce, která uvedla, že Costco pouze prodával prsteny ve stylu Tiffany. Způsob prodeje však podle soudu naopak uváděl spotřebitele v omyl a deklaroval prodej originálního zboží.

Tiffany minulý měsíc jmenoval průmyslového veterána Alessandra Bogliolo jako svého nového generálního ředitele, aby pomohl zvýšit prodej značky a lépe uchopil novou cílovou skupinu, kterou jsou mladí mileniálové. Tomu odpovídá i aktuální kampaň se Zoe Kravitz, Janelle Monáe či Elle Fanning. O kampani jsme informovali v článku Tiffany & Co. v nové kampani vsadil na mládí

Costco na svoji obhajobu dále například tvrdil, že “Tiffany” se stalo obecným pojmem, který ospravedlňuje jeho použití i v případě, že se nevztahuje na produkt této konkrétní značky. Tento argument soud shledal jako nedůvodný, zejména ve vztahu, že kampaň online prodejce byla vedena skutečně jako zavádějící a někteří jeho zákazníci byli dokonce rozhořčeni, neboť se cítili být oklamáni.

Generální velvyslankyně značky Tiffany & Co. Leigh Harlan v souvislosti s rozsudkem uvedla, že rozhodnutí soudu”vysílá jasné a silné poselství” každému, kdo se snaží porušit ochrannou známku společnosti se sídlem v New Yorku. “Přišli jsme s tímto případem, protože jsme cítili odpovědnost chránit hodnotu nákupu našich zákazníků a zajistit, aby zákazníci Costco nebyli uvedeni v omyl,” dodala.