Posted in Nezařazené

Alessandro Michele se stal absolutním hitem minulého roku

Alessandro Michele se stal absolutním hitem minulého roku Zveřejněno 6. 1. 2016

Alessandro Michele vnesl do módního domu Gucci svěží vítr. Alessandro Michele není u Gucci žádným nováčkem. Už v roce 2006 byl kreativním ředitelem koženého zboží. Vloni převzal kreativní otěže po Fridě Giannini a vytvořil nejen pro první sezónu F/W 2015 novou Gucci dívku, která miluje vintage, barvy a hlavně život.

Bývalá kreativní ředitelka Frida Giannini odešla ze své pozice dříve, než mohla představit svou poslední podzimní Resort kolekci, a tak první, co Alessandro Michele ve své funkci musel udělat, bylo představit práci své předchůdkyně, což jistě nebylo úplně lehké. Podzimu už ovšem vtiskl svůj vlastní, lehce eklektický rukopis.


Pro inspiraci vytáhl návrhář vintage kousky ze svého vlastního šatníku, našel antické potisky textilií, fragmenty čalounění s motivy zahrady nebo kousky textilie z indických nosítek s motivy červených růží. To vše mu bylo inspirací pro vytvoření kolekce, která se zcela distancuje od kolekcí let minulých. “Jsme různí lidé, jako den a noc. Já se snažím způsobit malou revoluci uvnitř společnosti, prosadit jiný jazyk a jiný způsob, jak mluvit o kráse a smyslnosti”, řekl o svém přístupu k tvorbě Michele. “Když jsem začal přemýšlet o své první kolekci, nezamýšlel jsem se ani tak nad módou samotnou, ale spíše nad postojem k ní”, dodává návrhář.

Nová Gucci dívka je tak trochu naivka s excentrickou stránkou. Vypadá, jakoby smíchala vintage šaty s oblečení realitní makléřky, obecný styl s pompézními kožešinami a robustními obroučky brýlí či na první pohled opotřebovanými mokasínami. Dívčí půvab plisovaných sukní se u Gucci dívky mísí s vojenskými saky, jemnost hedvábí sráží k zemi těžké tkaniny. To vše je podzimní představa ženy nového kreativního ředitele italské luxusní značky. Jeho mírná neúcta k tradicím značky se mísí s obdivem k dědictví, sofistikovanost koresponduje s lehkou neupraveností a vytváří dokonalou harmonii, kterou si po dvanácti letech značka Gucci zasloužila.


Kolekcí však práce Alessandra nekončí. On dobře ví, že móda si dnes žádá více. Proto začal inovovat butiky, které mění svůj vzhled. Svůj vzhled mění i webové stránky, které dostávají svůj image podle jednotlivých zemí a nikoli globálně. Alessandro konečně jako první pochopil, že každý národ přemýšlí jinak a platí na něj něco jiného. Vedení značky Gucci svého rozhodnutí vsadit na neznámé jméno ani na vteřinu nelituje. Prodeje i obdiv stále rostou a naše redakce je prací tohoto průkopníka i v oblasti módního internetu nevýslovně nadšena.

Foto: Pinterest.com; Facebook.com/Gucci